jkfotografi.blogg.se

Studio

Publicerad 2015-09-04 15:57:00 i PLÅTNINGAR,

 
Nu har jag suttit och pillat med ännu en bild från i våras när jag fotograferade Emma i studion. I tisdags gick vi igenom studion som vi har i skolan i Gamleby och jag längtar massor tills man börjar komma igång med projekt där inne. Men först behöver jag köpa en blixtadapter ("sockerbit") till min kära 6d.

I Jönköping försökte jag ta tillvara på att vara i studion så mycket som möjligt för att försöka få förståelse för allt ljus osv. Det är svårt, pilligt men givetvis kan man ju inte sätta ljuset direkt som nybörjare och då gäller det att bara go crazy och testa alla möjliga sorters ljus.

Det jag gillar med studio är att man verkligen får styra ljuset hur man vill, som bilden nedanför är fotograferad mot en kritvit bakgrund men genom att rikta endast en ljuskälla mot modellen blir hon omsluten av ett mörker som jag gillade mer än den vita färgen. 

Längtar att få lära mig mera om studio!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela