jkfotografi.blogg.se

Projektresa

Publicerad 2015-01-20 23:27:58 i Allmänt,

God kväll!
 
Idag drog jag in till stan för att möta upp Elina för att boka vår resa till Palma. I slutet av april ska alla i klassen åka på olika projektresor. Vi har båda valt att åka till Spanien i 2 veckor för att fotografera gatufotografering. Jag ville fokusera på gatufotografering eftersom jag har inte gjort det speciellt mycket tidigare, det är egentligen inte min "fotostil" och för att jag tycker det är riktigt häftigt! Jag gillar att analysera andras beteende och att iaktta så jag tror det här kommer bli riktigt spännande! :-)
 
Jag har länge funderat på vart jag vill resa till mitt reseprojekt, ena sekunden var jag hundra på att jag ville hålla mig inom Sverige och fånga det vackra med den svenska naturen med modeplåtningar. Men allt eftersom drogs jag mer och mer för att åka utomlands och knäppa spontana bilder, bilder där motivet inte är medveten om att en bild tas. Jag är van att fotografera folk som är medvetna om att jag plåtar dem, där de kör en planerad pose som de vet är smickrande för just deras kropp. Nu vill jag testa något nytt! Känns som en stor utmaning men det ska bli jätte kul som sagt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela